понедельник, 26 ноября 2012 г.

Урок української літератури



Тема: Іван Франко. «Грицева шкільна наука».
Мета:
-         допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст оповідання І.Франка;
-         розвивати навички складання плану твору, визначення його теми, головної думки, характеристики героїв;
-          виховувати свідоме ставлення до навчання.
Очікувані результати:
-         учні виразно й осмислено читають та переказують зміст оповідання «Грицева шкільна наука»;
-         знаходять у тексті картини відображення селянського побуту;
-         висловлюють власну думку щодо прочитаного.
Теорія літератури: мова автора та мова дійових осіб.
Обладнання: підручник, портрет письменника, текст оповідання.
Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго ранку, учні! Налаштуйтеся, будь ласка, на плідну роботу, я дивлюся, чи всі підготувались до уроку. Сідайте, будь ласка.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ УРОКУ.
Слово вчителя
Надзвичайно важко було навчатися і навчитися чогось у старій школі. Майбутній письменник І. Франко, на відміну від Гриця, примудрився не тільки чогось навчитись, а й стати відмінником, з «вірлячої лави» пересісти на першу. Отже, як виявляється, не все залежить від школи. Такого чи якогось іншого висновку дійшов Гриць – дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання
Вдома ви повинні були ще раз прочитати три розділи, над якими ми працювали в класі.
(Учні переказують розділи, висловлюють власні думки, враження).
ІV.  СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Мені здається, що всім вам дуже цікаво дізнатись про те, що ж було далі, чи продовжив Гриць навчання у школі, чи сподобалось йому там, чи стало навчання для нього корисним. Давайте продовжимо читати оповідання.
Виразне читання.
(4-5 розділи читають виразно учні ланцюжком).
Словникова робота.
Чи помітили ви незнайомі слова у тексті? Нагадайте мені, як вони називаються?  (Повторити, що таке діалектизми, де і для чого вони використовуються) Відкрийте ваші словнички, давайте запишемо туди кілька складних слів.
Микати – висмикувати
Кафтан – верхній одяг
Уполудне – в обід
Не поступив – не просунувся вперед
Покалатав – пошматував
Запережися личом – піідпережися ликом (мотузкою з еластичної деревини, що міститься між корою та стовбуром)
Лупка – подерта бараняча шапка
Лучилося – трапилося
В царину – на посіяне, засаджене поле
Пошкодованого – якому завдано шкоди
Попеласту – як попіл, сіро-коричневу
Страти – втрати
Виносила – становила, налічувала
Дався чути – почувся
На толоку – на громадське пасовисько
V. ЗАСТОСУВАННЯ УЧНЯМИ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ
Евристична бесіда
-         Як довго навчався Гриць у школі?
-         Чи можуть справдитися надії батька щодо Грицевого блискучого майбутнього?
-         Як ви розумієте вислів: «…По році шкільної науки Гриць вертав додому якраз такий мудрий, який був перед роком?»
-         Хто цілий рік замість Гриця пас гусей?
-         Як гуси зустріли свого старого пастуха? Зачитайте цей момент за ролями.
-         Чому в розмові з гусьми Гриць був зламаний, засоромлений? Знайдіть відповідь у тексті.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вдома ви будете читати опрацьовані сьогодні розділи, а також переказувати їх.
VII. ПІДСУМКИ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Для мене закінчення оповідання було…

Комментариев нет:

Отправить комментарий