Тема: Іван Франко. «Грицева шкільна наука».
Мета:
-
допомогти
учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст оповідання І.Франка;
-
розвивати
навички складання плану твору, визначення його теми, головної думки,
характеристики героїв;
-
виховувати свідоме ставлення до навчання.
Очікувані результати:
-
учні
виразно й осмислено читають та переказують зміст оповідання «Грицева шкільна
наука»;
-
знаходять
у тексті картини відображення селянського побуту;
-
висловлюють
власну думку щодо прочитаного.
Теорія літератури: мова автора та мова дійових осіб.
Обладнання: підручник, портрет письменника, текст оповідання.
Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго ранку, учні! Налаштуйтеся, будь ласка, на плідну
роботу, я дивлюся, чи всі підготувались до уроку. Сідайте, будь ласка.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ОГОЛОШЕННЯ
ТЕМИ, МЕТИ, ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ УРОКУ.
Слово вчителя
Надзвичайно важко було навчатися і навчитися чогось у
старій школі. Майбутній письменник І. Франко, на відміну від Гриця, примудрився
не тільки чогось навчитись, а й стати відмінником, з «вірлячої лави» пересісти
на першу. Отже, як виявляється, не все залежить від школи. Такого чи якогось
іншого висновку дійшов Гриць – дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання
Вдома ви повинні були ще раз прочитати три розділи, над
якими ми працювали в класі.
(Учні переказують
розділи, висловлюють власні думки, враження).
ІV.
СПРИЙНЯТТЯ Й
ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Мені здається, що всім вам дуже цікаво дізнатись про те,
що ж було далі, чи продовжив Гриць навчання у школі, чи сподобалось йому там,
чи стало навчання для нього корисним. Давайте продовжимо читати оповідання.
Виразне читання.
(4-5 розділи
читають виразно учні ланцюжком).
Словникова робота.
Чи помітили ви незнайомі слова у тексті? Нагадайте мені,
як вони називаються? (Повторити, що таке
діалектизми, де і для чого вони використовуються) Відкрийте ваші словнички,
давайте запишемо туди кілька складних слів.
Микати –
висмикувати
Кафтан – верхній одяг
Уполудне – в обід
Не поступив – не просунувся
вперед
Покалатав –
пошматував
Запережися личом –
піідпережися ликом (мотузкою з еластичної деревини, що міститься між корою та
стовбуром)
Лупка – подерта бараняча
шапка
Лучилося –
трапилося
В царину – на посіяне,
засаджене поле
Пошкодованого –
якому завдано шкоди
Попеласту – як попіл,
сіро-коричневу
Страти – втрати
Виносила –
становила, налічувала
Дався чути –
почувся
На толоку – на громадське
пасовисько
V.
ЗАСТОСУВАННЯ УЧНЯМИ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ
Евристична бесіда
-
Як довго навчався Гриць у школі?
-
Чи можуть справдитися надії батька щодо Грицевого
блискучого майбутнього?
-
Як ви розумієте вислів: «…По році шкільної науки Гриць
вертав додому якраз такий мудрий, який був перед роком?»
-
Хто цілий рік замість Гриця пас гусей?
-
Як гуси зустріли свого старого пастуха? Зачитайте цей
момент за ролями.
-
Чому в розмові з гусьми Гриць був зламаний, засоромлений?
Знайдіть відповідь у тексті.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вдома ви будете читати опрацьовані сьогодні розділи, а
також переказувати їх.
VII.
ПІДСУМКИ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Для мене закінчення
оповідання було…
Комментариев нет:
Отправить комментарий